اولین تصویر یا کلماتی که با شنیدن کلمه ویلا یا خرید ویلا به ذهن هرکسی خطور میکند طبیعت، ویوی زیبا، شادی، آرامش، رنگهای شاد و پر از عشق است.
با رشد روز افزون و افزایش تراکم جمعیت، بسیاری از ساکنین کلانشهرها جهت فاصله گرفتن از این محیط شلوغ، به سمت استانهای شمالی کشور روی آورده تا از نعمت آب و هوای خوب، دریا، جنگل و کوه بهره مند شوند. فاصله گرفتن از طبیعت و زندگی در کالبد شهری باعث روزمرگی و فشارهای روحی و روانی میشود و این موارد از معضلاتی بوده که غالبا فرد را به یکنواختی و سردی سوق میدهد.

بنابراین برای رهایی از این مشکل لازم است کمی تغییر در زندگی خود به وجود آورد. بهترین گزینه برای تغییر و رهایی از این حالت؛ “سفر و خرید کردن” است. خرید ویلا در شمال به قولی هم فال است و هم تماشا. چرا که در یکی از بهترین مناطق کشور از هر نظر، صاحب ویلایی خواهید شد که میتوانید اوقات فراغت و استراحت خود را در آنجا سپری کنید.
تعداد زیادی از خریداران ویلا در شمال با توجه به سلایقی که دارند در نگاه کلی از منظر طبیعت اقدام به خرید یکی از این دو نوع ویلا می نمایند: ویلا ساحلی، ویلا جنگلی.

زمانی که با فاصله کوتاهی از ساحل اقدام به خرید ویلا می نمائید، از موهبت بزرگ دریا و نعمتهای آن بهره مند خواهید شد. هر روز میتوانید از نشستن و قدم زدن بر روی ساحل، شنا در دریا، صدای زیبا و گوش نواز آن، قایق سواری بر موجهای خروشان، تماشای غروب زیبای خورشید و نورافشانی آن بر سطح دریا لذت ببرید و یقینا فرصتی است استثنایی برای کسانی که تمایل دارند با خرید ویلا ساحلی در شمال به این امکانات و تفریحات دسترسی راحتتری داشته باشند. اما با خرید ویلا جنگلی، فضای سرسبز و خوش آب و هوایی را در کنارتان خواهید داشت که هرروز و هرساعت از روی تراس ویلا، جنگلی را روبروی خود نظاره گر هستید که با تنفس هوایی پاک، ریه تان را از اکسیژن ناب پر خواهید کرد. برای خرید ویلا در شمال گزینه های دیگری از منظر نوع بنا و محیط مطرح است.

مثلا: ویلا شهرکی یا دربست. اگر به امنیت ویلای خود اهمیت میدهید، مطمئنا با وجود گیت کنترل شده و نگهبانی دائمی؛ تمایل پیدا خواهید کرد که ویلایی را در شهرک خریداری نمائید. معمولا انتخاب ویلا شهرکی برای افرادی که خوش نشین هستند گزینه مناسبی است چرا که سکنه نبودن ویلا در اوقات طولانی، حفظ و نگهداری آن از مهمترین دغدغه آنها خواهد بود. اما کسانی هستند که بنا به دلایلی مثل اقامت دائم تمایل دارند از محیط شهرک فاصله گرفته و بصورت آزاد و دربست؛ ویلایی را خریداری نمایند که جایی دنج برایشان محسوب شده و آرامش خاصی داشته باشند.

بعضی نیز با توجه به محدود بودن و کوچک بودن متراژ زمین ویلا در شهرک ها، سعی میکنند ابعاد بزرگتری از زمین و ویلا را خریداری کرده و بصورت مستقل ساکن باشند. در هر صورت با خرید ویلا در شمال از امکانات فوق العادهای بهره مند خواهید شد که هرکدام باعث تغییر در قیمت ها خواهند شد.

مثلا دسترسی آسان به امکانات رفاهی، جنگل یا دریا نیز در با ارزشتر شدن ملک تاثیر بسزایی داشته و به همین ترتیب قیمت های متفاوتی دارند. سرمایه گذاری در مناطقی که در حال رشد هستند، باعث کسب سرمایه و همچنین رونق بالای این مناطق میشود.

Recommended Posts

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.